LC Namsos på sommrtur til Ytre Namdal

LC Namsos hadde lørdag 8.6.13 forsommertur til Ytre Namdal med besøk på fritidsstedene hos to av klubbens medlemmer, Nils Mentsen, i Bjønndalen (Meenget ) i Indre Nærøy, og Sturla Opdahl på Løvøya i Vikna.

Sjåfør på turen var vår medlem Håvard Dahl, som førte oss fram og tilbake på en rolig og trygg måte.

Første stopp var hos Nils og Anne Grethe Mentsen på deres fritidssted.

Presidentfruen, Lillian, og vertinne Anne Grethe hadde nesten rømmegrøten klar når vi kom fram.  Men vi fikk først servert kaffe og kaker.  Til grøten ble det servert  melk, saft og akevitt. Akevitten har sneket seg inn de siste årene, angivelig på grunn av at ett medlem måtte blande ut fettet i grøten med akevitt. Det er lang tradisjon for rømmegrøt ved avslutning av fiskalåret.

Andre stopp var hos Sturla og Jorunn Opdahl på Løvøye i Vikna.

Der ble vi også først servert kaffe og kaker. Etter kort tid ønsket Sturla oss velkommen til Løvøya, og holdt en kort orientering om stedet.  Presidenten ønsket oss deretter velkommen på forsommertur til Ytre Namdal og Løvøya.

Tre av medlemmene, Knut Moen, Ivar Teigen og Olav Grndbserg, fikk utdlet MJF for lang og god innsats i klubben.  DG Kjell Gylland var til stede og bistod ved utdelingen.

President Øivind Ramstad fikk overrekt plakett " Lions of the year " for sitt svært gode presidentår.

Grillmester og lionsmedlem Svein Jakobsen hadde forberedt grillspeed, og serverte oss god grillmat.

Bilde øverst: President Øivind Ramstad ønsker oss velkommen til forsommertur i Ytre Namdal og Løvøya fra " Kongetribunen ".

De fleste bildene er tatt og redigert av Leif Kjørsvik.